Jak grać w szachy?

Gra w szachy nie jest na tyle skomplikowana, aby jej podstawowe zasady były trudne do opanowania. Czasami wystarczy jedynie 30 minut, aby zapoznać się i zapamiętać podstawowe zasady rządzące partią szachową.

Zasady szachów

Poniżej chcę zaprezentować podstawowe zasady i przepisy, które obowiązują na całym świecie. Ci, którzy są początkujący na pewno się czegoś nauczą, a dla bardziej zaawansowanych będzie to dobra powtórka.

Poruszać się tylko do przodu. Położenie początkowe każdego z ośmiu pierścienia stopy jednego lub dwóch przestrzeni, aby przejść stopniowo do przodu, natomiast, zwany dalej poruszają się w górę pola. Jednak szachy tylko w stanie trafić przekątnej, ale także z jednego pola. Jeżeli przejście dla pieszych w całej planszy a twoim przeciwnikiem osiągnęła linię bazową, przejdź do oficera. Odbywa się to poprzez usunięcie pionka z planszy i kładziemy (non-file z płytą) lidera, Rook, biskup lub rycerz, jeśli preferowane. Gracze zazwyczaj szef rysunek został wybrany, ponieważ jest najsilniejszy. Jednakże, może wynikać z pracy, kiedy należy zrobić na innej postaci. Podstawowa linia dostępu (lub liczba), kolana (i ewentualnie zdobył kawałek) usunięcie włosów, dołączenie nowego utworu - wszystko w jednym etapie i odbywa się zawsze, jeśli stopa osiągnęła ostatni wiersz wymaganej transformacji. (Transformacja ta jest prawie zawsze pojawia się w końcówce.) Mamy wyjątkową ruch wpływu, en passant .

Szachy

Jednego pola w czasie tylko znaku. Gra w szachy rozpoczyna się zawsze jasne i dyskrecja - ale w ramach przepisów - ruch, rysunek do innego pola. Ten etap jest nazywany. Następnie ciemny jeden. Gracze wykonują ruchy na przemian, dopasowanie nie jest możliwe ("zugzwang"). Jeśli pole jest w pionki przeciwnika, można uderzyć regularny krok: usunięcie przeciwnika kawałek z płyty, a jego własne, staje się umieścić nasze kawałki w miejscu. Moja postać nie może być pukanie. Działania szczegółowe

Przykładem roszada w szachach

Przykład stóp szachowa transformacja (po lewej) i en passant (z prawej) W szachach są trzy specyficzne etapy: Roszada (lub slang szachy)  Król i jedna wieża wspólna siła. Oczywiste jest zbyt ciemny, aby tylko jeden raz w trakcie gry. Królewski Bastion wybrany wprowadzić dwa pola wybranego wieży jest przekraczana przez króla, więc król pobliżu naprzeciwko pola. Jeśli jesteś królem zamki szach i mat (napisany znak: 0-0), szachiści (napisany znak: 0-0-0) napędy. Roszada jest możliwa tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki: Pierwszy król nie weszła w czasie gry; Druga wieża, której chcesz zamku, nie weszła w czasie gry; 3 między królem a wieżą ma ani własnych, ani wrogo lalek; 4 przed roszady król nie jest w ryzach, będzie tak szachy, roszady i nie może przejść przez pole, w którym wróg zaatakował marionetkę. Wpływ na bieżąco ( en passant ) Jeżeli początkowe pole szachowy dwa przychodzących piechota wroga przekraczania pole prądem, następnie przeciwnika stóp na następnym etapie - ale tylko wtedy - można trafić. Szok jest dokładnie taka sama, jak gdyby źle doszło zaledwie jedną stopę. Transformacja  Jeśli kolana przeciwnika otrzymuje surowy wiersz, to zamienia się w oficera: Leader, gracza wybór, niezależnie od liczby funkcjonariuszy jest nadal w grze. Ogólnie, liderem zwykle wybrany rysunku najsilniejszych. Jednakże, sytuacja jest bardziej gry innych transformacji. Najczęściej w przypadku rycerza zmiany, jak to jest tylko fragment, które nie jest w stanie kontrolować krok. Lub przekształcić to nawyk kontrolowania wyglądu nowego impasu doprowadzi. Jeśli nie jest postacią nokaut, co możemy zrobić, aby zmienić na podstawie stopy pozycji, można użyć innych zasobów marionetki lub zastrzeżenia, na przykład. monety.

piątek, 29 marca 2013, szachyxx
Tagi: gry szachy Polska